Sprzątanie biur. Serwis dzienny czy wieczorny?


kobieta sprząta biuro

 

Ustalenie pory sprzątania biura

Pora sprzątania to tak naprawdę bardzo ważna kwestia, nad którą warto się zastanowić. Pod uwagę warto wziąć takie kwestie, jak np. wielkość budynku, sposób codziennego funkcjonowania biura, ilość zatrudnionych osób. Istotne jest również to, czy w obiekcie przebywają wyłącznie pracownicy, czy też odwiedzają go osoby z zewnątrz. Istotny jest także zakres działań, jakie muszą być podjęte w ramach bieżących prac porządkowych oraz podczas bardziej wymagających zadań, związanych np. z używaniem specjalistycznych urządzeń.

Sprzątanie w godzinach wieczornych

Sprzątanie wieczorem, a więc po godzinach pracy, to jedna z często wybieranych opcji, która niewątpliwie wiąże się z wieloma zaletami. Ekipa sprzątająca wykonuje swoje obowiązki, gdy pracownicy nie korzystają już z pomieszczeń. Można wówczas swobodnie korzystać z różnorodnych sprzętów, nawet tych najgłośniejszych, łatwiej dostać się do wszelkich zakamarków, używać środków czyszczących o intensywnych zapachach czy podejmować wiele innych działań, które byłyby trudne w realizacji w ciągu dnia. Dzięki temu sprzątanie przebiega sprawnie i w żaden sposób nie wpływa na funkcjonowanie biura.

Sprzątanie poza godzinami pracy pozwala również wykonać najbardziej wymagające prace jak np. pranie wykładzin dywanowych, mycie okien, czyszczenie tapicerek i mebli, mycie podłóg itd.

Usługi porządkowe w ramach serwisu dziennego

W przypadku wielu biur konieczny jest również bieżący serwis dzienny. Dotyczy to przede wszystkim większych firm oraz takich, w których konieczne jest utrzymanie czystości na najwyższym poziomie. Oczywiście w tym przypadku specyfika oraz zakres prac wykonywanych przez ekipę zawsze ustalane są w taki sposób, aby w żaden sposób nie wpływały na obowiązki wykonywane przez pracowników. Usługi sprzątające zwykle mają na celu m.in. utrzymanie czystości w toaletach, bieżące usuwanie zabrudzeń pojawiających się na podłogach (np. błota w czasie zimy i jesieni), dbanie o estetykę i czystość w pomieszczeniach takich jak np. recepcja, poczekalnia, korytarze.