Czysta kuchnia w biurze
Większość ludzi ma problem z odpoczywaniem w brudnym i zabałaganionym otoczeniu, a duża część biurowych kłótni wynika ze stanu czystości kuchni i nieumytych naczyń.
Jednak jak się uporać ze stosami brudnych naczyń, zużywanymi nieustannie zapasami mleka czy znikającym z lodówki jedzeniem? Zachowanie porządku i ładu w biurowej kuchni jest nie lada wyzwaniem i często graniczy z cudem.
Oto kilka prostych sposobów na zachowanie czystości w biurowej kuchni:
- Zapisz zasady – wymyśl i zapisz zasady korzystania ze wspólnej kuchni. Każdy pracownik będzie dzięki nim świadomy, jakie standardy czystości obowiązują we wspólnych pomieszczeniach socjalnych, takich jak np. kuchnia. Zapisz w nich takie punkty, jak np.: przepłukiwanie zlewu po jego użyciu, wyrzucanie po sobie wszelkich torebek po herbacie czy fusów po kawie oraz sprawdzanie terminów przydatności produktów z wspólnej lodówki. Pamiętaj o wywieszeniu tych zasad w kuchni, aby były widoczne dla każdego odwiedzającego to miejsce pracownika.
- Zapewnij dostępność środków czystości – pilnuj, aby zawsze były w kuchni niezbędne do utrzymania porządku środki czystości. Zapewnij pracownikom: ręczniki kuchenne, płyn do zmywania, zmywak oraz spray antybakteryjny.
- Zbiorowa odpowiedzialność – w anonimowy sposób zwracaj uwagę na sytuacje, w których w jawny sposób doszło do złamania kuchennych zasad porządku. Mogą to być wywieszane w publicznych miejscach zdjęcia brudnych naczyń lub nieposprzątanych resztek jedzenia na szafce kuchennej. Dzięki takim działaniom możesz spowodować, że pracownicy uświadomią sobie, iż utrzymanie czystości w kuchni jest rzeczą bardzo ważną dla firmy.